--年--月--日 (--) --:-- | 編集
MLB スプリングトレーニング目前!一足先に…
2006年02月13日 (月) 22:58 | 編集
いよいよ今週からスプリングトレーニングが始まりますね~。ホントやっと来た!って感じです。ウキウキ~♪

MLBのオフィシャルサイトにもスプリングトレーニングのコーナーが出来ていたりしますが、その中の記事を読んでいると、スプリングトレーニングに先駆けて物資を運ぶトラックが動き始めたようですね。

Truck Day a sign of spring's arrival
Astros truck hits road for Kissimmee

この記事を読んでいくと、トラックで運ぶものが書いてあったりしてなかなかおもしろかったです。

・Hats, T-shirts, long-sleeved shirts, short-sleeved shirts, dry fits (undergarments that soak up sweat), athletic supporters, belts, underwear, tights, long johns, stirrup socks, running shoes, spikes, turf shoes, jerseys, pants, lightweight jackets and heavyweight ones, too, in case it gets cold.

・Gum -- about 10,000 pieces -- plus about 36 boxes of sunflower seeds.

・Whirlpools, medical supplies, medical machines and weight equipment.

Trucks are generally also filled with bats, balls, helmets and more. Bats also are typically shipped to training camps by the suppliers. Players show up at their spring homes and the world is waiting for them there. Team trucks even are known to include golf clubs -- the modern-day ballplayer's other favorite piece of sporting equipment.

まさに何から何まで…ですが、10000枚ものガムに36ボックスものひまわりの種まで!(笑)ひまわりの種はまぁベンチにドンと置いてあるし、球団で用意するのだろうとは思っていましたが、ガムまでそうなのですねー。おもしろいです。ホントメジャーリーガーってなんでも言えば用意して貰えそう(笑)…。

バットなどはこのトラック以外にもメーカーから発想されるものもあるみたいですね。そしてもちろん、空き時間のお供ゴルフクラブも沢山積まれているようです。

さぁ、いよいよメジャーも始動ですねー。
ユニフォーム姿の選手達を見るのが楽しみです。
コメント
この記事へのコメント
コメントを投稿する
URL :
コメント :
パスワード :
秘密 : 管理者にだけ表示を許可する
 
トラックバック
この記事のトラックバックURL
この記事へのトラックバック
Powered by . / Template by sukechan.
